Město Horšovský Týn leží na křižovatce silnic.
Jižní částí města prochází v západovýchodním směru, rovnoběžně s tokem Radbuzy a Černého potoka, silnice I. třídy I/26 z Plzně na státní hranici se Spolkovou republikou Německo Folmava / Futh im Wald.
Přímo v centru města, v jeho historickém jádru, se protíná trojice silnic II. třídy II/193, II/197 a II/200 radiálně směřujících do města ze severu, resp. severozápadu, z Eslarnu a od německé dálnice A6 (II/197), od Tachova a Boru a dálnice D5 (II/200), resp. od Stříbra a dálnice D5 (II/193). Směrem na jih pokračuje tato trojice silnic již jen jako silnice II/193, přičemž překonává řeku Radbuzu po jediném vnitroměstském mostě na ulici Jana Littrowa. Silnice II/193 pokračuje dále na jih do Domažlic, s napojením na silnici I/22 směr Kdyně a Klatovy.
Silnice I/26 napojuje město Horšovský Týn na krajské město Plzeň a na dálnici D5 ve směru na Prahu.
Hlavní spojení města Horšovský Týn na dálnici D5 ve směru na Německo zajišťuje silnice II/200, ta má ze všech radiálních silnic II. třídy směřujících k dálnici D5 nejlepší technické parametry. V převažující délce trasy mezi Horšovským Týnem a dálnicí D5 má silnice II/200 šířkové uspořádání minimálně 7,5 m, na rozdíl od silnic II/193 a II/197, které mají šířku většinou jen 5,5 anebo 6,5 m.
Severní část města Horšovský Týn (Město, Malé Předměstí, Horšov, Nová Ves) je s jižní částí města (Staré Město, Velké Předměstí) propojená pro automobilovou dopravu jediným silničním mostem na ulici Jana Littrowa na průjezdním úseku silnice II/193. Řeku Radbuzu lze na území města Horšovský Týn překonat také silničním mostem na silnici I/26 na východním okraji města. Pro vnitroměstské dopravní vztahy, tedy pro propojení severní a jižní části města Horšovský Týn, však nemá most přes Radbuzu na silnici I/26 prakticky žádný význam. Kromě Plzeňského předměstí by musela veškerá automobilová doprava směřující ze severní do jižní části města projet historickým jádrem města, náměstím Republiky a napříč celým Plzeňským předměstím. Závlek dopravy by byl téměř 3 km.
V rámci vnitroměstských dopravních vztahů je velmi problematická poloha průmyslové zóny u Masarykovy ulice, mezi Malým předměstím a Horšovem. Veškerá těžká nákladní doprava mezi průmyslovou zónou a silnicí I/26 musí projet Masarykovou ulicí a ulicí Dr. E. Beneše a po mostě na ulici Jana Littrowa. Těžká nákladní vozidla tak projíždějí obytným územím kolem Masarykovy ulice, kolem základní školy a okrajem historického jádra města, přímo pod hradem a zámkem Horšovský Týn.
V rámci tranzitních automobilových dopravních vztahů představuje pro město Horšovský Týn problém veškerá automobilová doprava směřující od dálnice D5 od Tachova a Boru či od Stříbra na jih, směrem na Domažlice. Tato tranzitní doprava nemá jinou možnost, než je průjezd centrem Horšovského Týna a přes most Jana Littrowa. Podle zatím nejnovějších údajů z Celostátního sčítání dopravy provedeného Ředitelstvím silnic a dálnic ČR v roce 2016 překračuje intenzita veškeré automobilové dopravy na ulici Dr. E. Beneše a na ulici Jana Littrowa 7 000 vozidel v obou směrech za 24 h a počet těžkých nákladních vozidel je v ulici Jana Littrowa 760 v obou směrech za den.
Město Horšovský Týn dlouhodobě trápí chybějící silniční propojení severní a jižní části města, vedené mimo centrum města a mimo obytná území města. Napojení severní části města na silnici I/26 bylo v minulosti několikrát prověřováno a opakovaně se objevují náměty na řešení tohoto dopravního problému.

odkaz na prezentaci zde: Odborné posouzení výsledků studie záměru propojení severní části města se silnicí I/26 - 26. 4. 2022